Náš apartmán je skvělý výchozí bod pro výlety a "výpady" do okolního kraje a přírody.

Ať Vás láká čistá příroda, nebo podívat se na nějaký hrad nebo zámek, nebo se podívat do nějakého pěkného města a dobré hospody, nebo byste se chtěli v parním vedru zaplavat v aquaparku, tak v našem okolí si vždycky něco najdete.

POJĎTE SE NA TO PODÍVAT!

Naše malebná obec Nezdice na Šumavě

Když k nám přijedete nenaleznete klidnou idylku jen v našem apartmánu, ale i v naší vesničce. Nezdice na Šumavě je malinká obec plná čerstvého vzduchu a přímo veprostřed obce se nachází osvěžující studna.

Nudit se u nás rozhodně nebudete. Máme zde dětské hřiště, Nově bylo zde otevřeno Muzeum řemeselné výroby.. U nás si v zimě zalyžujete, V obci máme sjezdovku.

Hrad Kašperk a město Kašperské Hory

Kapšperské Hory

První Vaše cesta do okoli Vás může zavést do města Kašperské Hory a hrad Kašperk. Je to tak 5 - 7 km od Nezdic. Cestou se nezapomeňte zastavit v hospodě Rychta na Račánku, která leží pod hradem. Je to úžasná hospoda, a mají tam i dětské hřiště.

V Kašperských Horách se podívejte na náměstí, kostel, a muzeum motorek. Je to úžasná souhra všech barev, po náměstí se chodí dobře na čtvercových dlažebních kostkách a je tam i kašna. Blízko můžeme doporučit hospodu Waikiki, kde je pěkný nekuřácký salón i terasa.

V našem penzionu bývají nástupy od 2 hodin, pokud přijedete do Kašperských Hor dřív, tato hospoda je výborná zastávka k občerstvení!

Hospoda Waikiki Hospoda Waikiki

Kapšperské Hory

Cestou z Nezdic do Kapšperských Hor narazíte na Hrad Kašperk. Zastavíte na parkoviště naproti Rychtě na Račánku a pak vystoupíte nahoru k hradu. Když tam budete tak nezapomeňte si dát úžasnou Kašperskou placku, něco na způsob lívance, a máte ji buď nasladko s marmeládou nebo čokoládou, nebo naslano a připomíná to trochu langoš.

Vydra a Povydří, Kvilda

Když pojedete od Kašperských Hor dolů na křižovatku, která se rozdvojuje v jednom směru nahoru na Sušice, Klatovy a v druhém dolů na Srní, Povydří, Kvilda a jihočeská Šumava. Dejte se dolů a jeďte k Čeňkové pile nebo Antýglu. Pozor, je to esovitá silnice, za to máte ale krásné výhledy.

Dále když se dáte od Čeňokové pily nebo od Antýglu, tak máte krásnou cestu podél povodí Vydry. Ve prostřed máte vždycky pauzu v Turnerově chatě, která je v půli cesty mezi Čeňkovou pilou a Antýglem a je tam k vidění i živá vydra! Jsou tam k zakoupení zajímavé suvenýry.

Když pojedete kousek dál, tak dorazíte do Kvildy s krásným kostelíkem.

Řeka Vydra

Města Sušice a Klatovy

Sušice

Když pojedete od křižovatky zmíněné výše směrem nahoru dorazíte do Sušic u řeky Otavy, která je dál takovým výchozím bodem odkud můžete vyrazit dál do Klatov, Horažďovic nebo i do Železné Rudy. Cesta do Sušic je velmi pestrá a lyne se podél řeky Otavy, pokud máte rádi cestování autem, tak určitě si ji budete užívat. V Sušicích je zajímavost rozhledna na Svatoboru.

Na oběd se můžete zastavit v pizzerii U Barona.

Hodiny

Než dorazíte do Sušic můžete se zastavit v Hartmanicích, kde je zajímavá nově zrekonstruovaná židovská synagoga. Když jedete podél Otavy do Sušic tak někde ke konci se obracíte nazpět po mostu podél obavy nahoru do kopce, kde Hartmanice leží.

Od Sušic můžete pokračovat dál do Klatov, kde je nádherné náměstí a můžete se podívat do Černé věže odkud je nádherná vyhlídka na město a Šumavu.

Vpravo vidíte detail hodin na zdi Černé věže v Klatovech.

Klatovy

Hrady Rabí a Velhartice

Rabí

Když se vydáte 9 km severovýchodně od Sušic narazíte na hrad a stejnojmennou obec Rabí. Hrad, který se pokusil slavný válečník Jan Žižka dobýt dokonce dvakrát a neuspěl. Tam také přišel o své druhé oko.

Na hradě si můžete také zkusit z vody vydolovat nějaké zlato.

Pokud se vydáte na hrad v nějakém parním dni, můžete si dojít nedaleko na náměstí si koupit neskutečně úžasnou zmrzlinu.

Hrad Velhartice

Když se vydáte směrem od Sušic na Klatovy cestou se můžete zastavit na hradu Velhartice, kde na prohlídce hradu se můžete se seznámit s hrou Vrhcáby neboli begamon, která se hraje hlavně v Orientu.

Na nádvoří si můžete zahrát i šachy;-) Viz vpravo.

Aquapark v Horažďovicích

Aquapark

Dostanete se tam opět ze Sušic. Samotný aquapark se nachází na adrese Sportovní 1052 v Horažďovicích. GPS souřadnice jsou:
49°19'15.020"N, 13°41'36.010"E

Železná Ruda, ledovcová jezera, Velký Javor

Železnorudsko

Nejvzdálenější bod od nás je asi Železná Ruda s přilehlými jezery Černé a Čertovo jezero. Nicméně věříme, že návštěva těchto míst bude stát za to!

V samotné Železné Rudě stojí druhá část muzea motocyklů, první se nacházela v Kašperských Horách výše. Zde najdete i starobylá auta!

Železná Ruda má tu zvláštnost, že přímo její železniční stanicí prochází státní hranice mezi Českem a Německem.

7 km od Železné Rudy se nachází pohoří Velký Javor (Großer Arber) na německé straně hranic. Určitě stojí za návštěvu.